Oddělení dlouhodobé lůžkové péče

O nás

Oddělení dlouhodobé lůžkové péče nabízí doléčení a rekonvalescenci všem pacientům ve stabilizovaném zdravotním stavu po operačních výkonech, kardiovaskulárním a cévním onemocnění, mozkové příhodě, ale i pacientům s chronickou bolestí nebo onkologickým onemocněním. Cílem naší péče je dosáhnout u pacienta nejvyšší možné mobilizace tak, aby se mohl co nejdříve vrátit do domácího prostředí. Oddělení dlouhodobé lůžkové péče se více soustředí na ošetřovatelskou péči včetně rehabilitace a podporu návratu do domácího prostředí narozdíl od LDN, které jsou více zaměřeny na lékařskou péči.

Pro osoby dlouhodobě pečující o své blízké zajišťujeme respitní péči. Jsme tady pro vás i pro vaše rodinné příslušníky. Výhodou je úzká spolupráce s Nemocnicí Mělník a dobrá návaznost na akutní oddělení (interna, chirurgie, neurologie, po propuštění lze navázat i na služby domácí zdravotní péče). Poskytujeme nejen zdravotní, ale i sociální poradenství. Spolupracujeme například i s dobrovolníky sdružení Maltézská pomoc, o. p. s. a začínáme s canisterapií.

JAK JE TO S PLATBOU ZA NAŠE SLUŽBY?

Na oddělení dlouhodobé lůžkové péče si klient sám hradí 50 Kč/den za vyšší standard poskytovaných služeb, který není zahrnut v úhradách za ošetřovací den ze systému veřejného pojištění. Tato úhrada umožní zachovat vysoký standard poskytovaných služeb a kvality poskytované péče a zajistí tak našim klientům pohodlný, spokojený a důstojný život. Tyto služby zahrnují aktivizační program, skupinová cvičení, rekondiční pomůcky, TV, rozhlas, WIFI atd.

Na žádost klienta pak zajišťujeme doplňkové služby typu péče o tělo (např. služby kadeřníka, pedikérky, …), drobné nákupy, donášky denního tisku nebo administrativní poradenství při hospitalizaci, zapůjčení knih, časopisů, společenských her, ….

Jaké služby poskytujeme ?

  • Kompletní lůžkový ošetřovatelský servis
  • Podporu s hygienou a stravováním, je-li potřeba
  • Rehabilitační služby
  • Aktivizační program se zaměřením na návrat do domácího prostředí
  • Pomoc při řešení sociální situace
  • Respitní péči – krátkodobé odlehčovací pobyty

Indikace k přijetí

Pacient k nám může být přijat na základě doporučení praktického lékaře, či ošetřujícího lékaře, kde je klient toho času v péči. Pro více informací volejte na číslo vrchní sestry: +420 603 880 454 nebo na vedoucí aktivizačního týmu:+420 734 365 234 , na kterém vám rádi pomůžeme vyřídit vše, co souvisí s pobytem u nás.

JAK O SLUŽBU POŽÁDAT?

  • Doporučení od praktického lékaře.
  • Doporučení od ošetřujícího lékaře nebo zařízení, kde je klient toho času v péči.
  • Stačí vyplnit žádost o umístění na lůžko.

Vybavení

Naše zařízení disponuje jednolůžkovými nadstandardními pokoji, dále standardními dvoulůžkovými a více lůžkovými pokoji o celkové kapacitě 93 lůžek. Nadstandardní jednolůžkové pokoje jsou vybaveny televizí, lednicí. Po třech týdnech ubytování na nadstandardním pokoji má pacient nárok na balíček fyzioterapie zdarma.

V každém patře se nachází prostorná jídelna a společenské TV prostory. V letních měsících mohou pacienti využít i balkóny a nebo klidnou zahradu, která vybízí k relaxaci. Pro čtenáře je k dispozici knihovna s pestrým výběrem literatury nejrůznějších žánrů.

Rehabilitace

Úkolem rehabilitačního týmu je naše pacienty podpořit v tom, aby se zlepšovala jejich mobilita, nedošlo ke svalovým atrofiím a zlepšila se jejich fyzická aktivita. Aktivní a pravidelná rehabilitace je jedním z předpokladů pro to, aby se pacienti mohli vrátit do svého domova. Na každém oddělení probíhá každý den individuální cvičení dle potřeb každého pacienta tak, aby byli všichni pacienti zapojeni a prostřídáni 2x až 3x týdně. Součástí cvičebního plánu je skupinové cvičení, které probíhá 1x týdně v počtu 6-10ti vybraných, vhodných pacientů. Každý pacient má možnost využít intenzivnějšího cvičení formou rehabilitačního balíčku a masáží viz. ceník. Vše pod dohledem zkušené fyzioterapeutky.

Aktivizace

Převléknout se ráno z pyžama, připravit si alespoň částečně snídani, sám se umýt. Trénink běžných každodenních činností, jejichž úspěšné zvládnutí je předpokladem včasného návratu domů. I v tomto případě má pacient zpracovaný individuální plán, podle kterého postupuje. Na programu jsou i společné volnočasové aktivity a dobrovolnický program.

Služby

Přímo do budovy dochází kadeřnice a pedikérka.  V přízemí vedle recepce je k dispozici automat na kávu a také nově zřízená návštěvní místnost.

KTEŘÍ PACIENTI K NÁM PATŘÍ?

  1. Pacienti ve stabilizovaném stavu. Tedy ti, kteří ke svému životu nepotřebují 24 hodinovou péči lékaře.
  2. Pacienti, kteří nepotřebují hospitalizaci na akutním lůžku, ale jejich zdravotní stav neumožnuje návrat do domácí péče.
  3. Pacienti, kteří potřebují zlepšit svůj zdravotní stav, zvýšit svou soběstačnost a zlepšit mobilitu.
  4. Pacienti na konci života, kteří nemají možnost využít služeb paliativní a hospicové péče.
  5. Pacienti na krátkodobý (respitní) pobyt, protože jejich pečující potřebují dovolenou nebo zkrátka jen oddych od péče.

KTEŘÍ PACIENTI K NÁM NEPATŘÍ ?

  1. Nestabilizovaní pacienti, protože jim nedokážeme zajistit dostatečnou lékařskou péči
  2. Dezorientovaní a psychicky nemocní pacienti, protože nejsme domov se zvláštním režimem ani psychiatrická klinika a neumíme tak zajistit potřebnou bezpečnost.
  3. Pacienti, kteří propadli sítem služeb a nevíte si s nimi rady, protože jejich odsunutím dál se jejich situace nevyřeší.

KDE ZÍSKAT VÍCE INFORMACÍ?

Bližší informace poskytne a vaše dotazy ráda zodpoví vedoucí aktivizačního týmu, kterou můžete kontaktovat na telefonním čísle +420 734 365 234 nebo na emailové adrese jana.markalousova@mediterra.cz

 

JAK TO JE S OBLEČENÍM? JE POTŘEBA NĚCO JINÉHO NEŽ PYŽAMO?

Určitě můžete svého blízkého vybavit i domácím oděvem. A to hlavně tehdy, kdy je cílem pobytu u nás zlepšení mobility a soběstačnosti. Chůze po chodbě, návštěva zahrady, cvičení a další aktivity se lépe navštěvují v pohodlném oblečení, a ne v pyžamu.  Myslete také na kvalitní obuv – vhodná je taková, která se dobře obouvá, ale zůstává na noze stabilní, je pro pacienta pohodlná.

 

MÁME PŘINÉST INKONTINENČNÍ POMŮCKY?

V rámci ošetřovatelské péče je poskytujeme automaticky, ale pokud chcete přinést ty, na které je váš blízký zvyklý, můžete.

KDY JSOU NÁVŠTĚVY?

Přijít navštívit svého blízkého můžete kdykoliv. Nejvhodnější čas je mezi 13:00 – 19:00 hodinou. Zároveň v úterý od 13:00 – 17:00 hodin a ve čtvrtek od 12:30 do 15:30 hodin u nás zastihnete i zdravotně-sociální pracovnici, za kterou si můžete přijít pro radu ohledně dalšího sociálního zajištění.

 

 

 

 

Vedení

MUDr. Martina ADÁMKOVÁ
primář
tel.: 311 690 660

mob.: 603 880 437

martina.adamkova@mediterra.cz

Sestry

Vladislava TICHÁ
vrchní sestra manažerka
tel.: 311 690 661

mob.: 603 880 454

vladislava.ticha@mediterra.cz

Mgr.Miroslava KAŇKOVÁ
vedoucí sestra ODLP 1.
tel.: 311 690 621

miroslava.kankova@mediterra.cz

Olga CHLUMSKÁ
vedoucí sesta ODLP 2.
tel.: 311 690 620

olga.chlumska@mediterra.cz

Zuzana NOVÁKOVÁ
vedoucí sestra ODLP 3.
tel.: 311 690 640

zuzana.novakova@mediterra.cz

Vedoucí aktivizačního týmu

Bc. Jana MARKALOUSOVÁtel.: 734 365 234

jana.markalousova@mediterra.cz

Zdravotně-sociální pracovnice

Bc. Alena PĚTNÍKOVÁ, DiS.tel.: 603 880 455

alena.petnikova@mediterra.cz

Název

Fotogalerie

Kontakt

Kde nás najdete

Budova ODLP, Fügnerova 715, 276 01, Mělník

Jak u nás vypadá běžný den?

07:00 – 10:00 Probíhá ranní hygiena, podávání a kontrola léků a také je čas snídaní

10:00 – 11:30 Čas na individuální rehabilitace a aktivizace našich pacientů. Cvičení, tréninky paměti, hry nebo společné povídání, kontroly lékaře dle aktuální potřeby pacienta

11:30 – 14:00 Čas oběda, po kterém následuje odpolední klid, podávání medikací

14:00 – 16:00 Máme odpolední svačinu a také začínají odpolední aktivity a rehabilitace

16:00 – 18:00 Další čas na plnění individuálních potřeb našich pacientů, také čas návštěv

18:00 – 20:00 Večerní hygiena pacientů, podávání léků, druhá večeře pro diabetiky

20:00 – 22:00 Možnost sledování TV ve společenských prostorách

22:00 – 06:00 Příprava na spánek, noční klid

Co je potřeba mít s sebou

  • občanský průkaz či jiný průkaz totožnosti, např. Cestovní pas
  • průkaz pojištěnce nebo doklad evropského pojištění
  • pokud máte tak doporučení k hospitalizaci, předoperační vyšetření a laboratorní výsledky, výpis zdravotní dokumentace
  • pouze malou částku peněz, nezbytně nutnou
  • léky, které pravidelně užíváte (budou bezpečně uloženy na sesterně)
  • kompenzační pomůcky (zubní protéza, naslouchátko, hůl, chodítko, brýle)
  • pevná obuv na RHB
  • pyžamo i náhradní, župan,domácí obuv, ponožky a spodní prádlo, dle zdravotního stavu domácí oblečení
  • kapesníky
  • základní hygienické potřeby ručník,zubní kartáček, zubní pastu, mýdlo, toal. papír, popř. prostředky intimní hygieny, krém na obličej a ruce, holení, žínku
  • časopis, knihu
  • hodinky

Dokumenty ke stažení