Oddělení dlouhodobé lůžkové péče
Oddělení dlouhodobé lůžkové péče nabízí doléčení a rekonvalescenci všem pacientům ve stabilizovaném zdravotním stavu po operačních výkonech, kardiovaskulárním a cévním onemocnění, mozkové příhodě, ale i pacientům s chronickou bolestí nebo onkologickým onemocněním. Cílem naší péče je dosáhnout u pacienta nejvyšší možné mobilizace tak, aby se mohl co nejdříve vrátit do domácího prostředí. Oddělení dlouhodobé lůžkové péče se více soustředí na ošetřovatelskou péči včetně rehabilitace a podporu návratu do domácího prostředí narozdíl od LDN, které jsou více zaměřeny na lékařskou péči.
Pro osoby dlouhodobě pečující o své blízké zajišťujeme respitní péči. Jsme tady pro vás i pro vaše rodinné příslušníky. Výhodou je úzká spolupráce s Nemocnicí Mělník a dobrá návaznost na akutní oddělení (interna, chirurgie, neurologie, po propuštění lze navázat i na služby domácí zdravotní péče). Poskytujeme nejen zdravotní, ale i sociální poradenství. Spolupracujeme například i s dobrovolníky sdružení Maltézská pomoc, o. p. s. a začínáme s canisterapií.
JAK JE TO S PLATBOU ZA NAŠE SLUŽBY?
Na oddělení dlouhodobé lůžkové péče si klient sám hradí 100 Kč/den za služby, jejich poskytování není zahrnuto v ošetřovcí den ze systému veřejného pojištění.. Tato úhrada umožní zachovat vysoký standard poskytovaných služeb a kvality poskytované péče a zajistí tak našim klientům pohodlný, spokojený a důstojný život. Tyto služby zahrnují aktivizační program, skupinová cvičení, rekondiční pomůcky, TV, rozhlas, WIFI atd.
Jaké služby poskytujeme ?
- Kompletní lůžkový ošetřovatelský servis
- Podporu s hygienou a stravováním, je-li potřeba
- Rehabilitační služby
- Aktivizační program se zaměřením na návrat do domácího prostředí
- Pomoc při řešení sociální situace
- Respitní péči – krátkodobé odlehčovací pobyty
Indikace k přijetí
Pacient k nám může být přijat na základě doporučení praktického lékaře, či ošetřujícího lékaře, kde je klient toho času v péči. Pro více informací volejte na číslo vrchní sestry: +420 603 880 454, na kterém vám rádi pomůžeme vyřídit vše, co souvisí s pobytem u nás.
JAK O SLUŽBU POŽÁDAT?
- Doporučení od praktického lékaře.
- Doporučení od ošetřujícího lékaře nebo zařízení, kde je klient toho času v péči.
- Stačí vyplnit žádost o umístění na lůžko.
Vybavení
Naše zařízení disponuje jednolůžkovými nadstandardními pokoji, dále standardními dvoulůžkovými a více lůžkovými pokoji o celkové kapacitě 93 lůžek. Nadstandardní jednolůžkové pokoje jsou vybaveny televizí, lednicí. Po třech týdnech ubytování na nadstandardním pokoji má pacient nárok na balíček fyzioterapie zdarma.
V každém patře se nachází prostorná jídelna a společenské TV prostory. V letních měsících mohou pacienti využít i balkóny a nebo klidnou zahradu, která vybízí k relaxaci. Pro čtenáře je k dispozici knihovna s pestrým výběrem literatury nejrůznějších žánrů.
Rehabilitace
Úkolem rehabilitačního týmu je naše pacienty podpořit v tom, aby se zlepšovala jejich mobilita, nedošlo ke svalovým atrofiím a zlepšila se jejich fyzická aktivita. Aktivní a pravidelná rehabilitace je jedním z předpokladů pro to, aby se pacienti mohli vrátit do svého domova. Na každém oddělení probíhá každý den individuální cvičení dle potřeb každého pacienta tak, aby byli všichni pacienti zapojeni a prostřídáni 2x až 3x týdně. Součástí cvičebního plánu je skupinové cvičení, které probíhá 1x týdně v počtu 6-10ti vybraných, vhodných pacientů. Každý pacient má možnost využít intenzivnějšího cvičení formou rehabilitačního balíčku a masáží viz. ceník. Vše pod dohledem zkušené fyzioterapeutky.
Aktivizace
Převléknout se ráno z pyžama, připravit si alespoň částečně snídani, sám se umýt. Trénink běžných každodenních činností, jejichž úspěšné zvládnutí je předpokladem včasného návratu domů. I v tomto případě má pacient zpracovaný individuální plán, podle kterého postupuje. Na programu jsou i společné volnočasové aktivity a dobrovolnický program.
Služby
Přímo do budovy dochází kadeřnice a pedikérka. V přízemí vedle recepce je k dispozici automat na kávu a také nově zřízená návštěvní místnost.
KTEŘÍ PACIENTI K NÁM PATŘÍ?
- Pacienti ve stabilizovaném stavu. Tedy ti, kteří ke svému životu nepotřebují 24 hodinovou péči lékaře.
- Pacienti, kteří nepotřebují hospitalizaci na akutním lůžku, ale jejich zdravotní stav neumožnuje návrat do domácí péče.
- Pacienti, kteří potřebují zlepšit svůj zdravotní stav, zvýšit svou soběstačnost a zlepšit mobilitu.
- Pacienti na konci života, kteří nemají možnost využít služeb paliativní a hospicové péče.
- Pacienti na krátkodobý (respitní) pobyt, protože jejich pečující potřebují dovolenou nebo zkrátka jen oddych od péče.
KTEŘÍ PACIENTI K NÁM NEPATŘÍ ?
- Nestabilizovaní pacienti, protože jim nedokážeme zajistit dostatečnou lékařskou péči
- Dezorientovaní a psychicky nemocní pacienti, protože nejsme domov se zvláštním režimem ani psychiatrická klinika a neumíme tak zajistit potřebnou bezpečnost.
- Pacienti, kteří propadli sítem služeb a nevíte si s nimi rady, protože jejich odsunutím dál se jejich situace nevyřeší.
KDE ZÍSKAT VÍCE INFORMACÍ?
Bližší informace poskytne a vaše dotazy ráda zodpoví vedoucí aktivizačního týmu, kterou můžete kontaktovat na telefonním čísle +420 734 365 234 nebo na emailové adrese jana.markalousova@mediterra.cz
JAK TO JE S OBLEČENÍM? JE POTŘEBA NĚCO JINÉHO NEŽ PYŽAMO?
Určitě můžete svého blízkého vybavit i domácím oděvem. A to hlavně tehdy, kdy je cílem pobytu u nás zlepšení mobility a soběstačnosti. Chůze po chodbě, návštěva zahrady, cvičení a další aktivity se lépe navštěvují v pohodlném oblečení, a ne v pyžamu. Myslete také na kvalitní obuv – vhodná je taková, která se dobře obouvá, ale zůstává na noze stabilní, je pro pacienta pohodlná.
MÁME PŘINÉST INKONTINENČNÍ POMŮCKY?
V rámci ošetřovatelské péče je poskytujeme automaticky, ale pokud chcete přinést ty, na které je váš blízký zvyklý, můžete.
KDY JSOU NÁVŠTĚVY?
Přijít navštívit svého blízkého můžete mezi 14:00 – 18:00 hodinou. Zároveň v středa a ve čtvrtek (po předchozí domluvě) u nás zastihnete i zdravotně-sociální pracovnici, za kterou si můžete přijít pro radu ohledně dalšího sociálního zajištění.
V jiném čase jsou návštěvy možné pouze na základě domluvy s personálem