
Oddělení dlouhodobé lůžkové péče

Oddělení dlouhodobé lůžkové péče (ODLP)
Oddělení dlouhodobé lůžkové péče poskytuje ošetřovatelskou a podpůrnou lékařskou péči pacientům, kteří po akutní zdravotní komplikaci nejsou aktuálně schopni žít samostatně doma, ale již nepotřebují intenzivní akutní léčbu.
Většinou jde o pacienty po operacích, infekcích nebo jiných akutních komplikacích, kteří jsou v důsledku nemoci oslabeni natolik, že nejsou schopni chůze, samostatné hygieny ani jídla.
Kdo je u nás hospitalizován?
- geriatričtí pacienti bez nebo s demencí, poruchami pohyblivosti, celkovou slabostí
- pacienti po zlomeninách, operacích či infekcích s potřebou doléčení
- pacienti v pokročilých stadiích chronických onemocnění – srdeční selhání, nemoci plic, ledvin
- pacienti v závěru života ať již při nádorovém onemocnění, selhávání srdce, nebo v důsledku vysokého věku
Kontakty
ODLP 1: 315 639 426, ODLP 2: 315 639 427, ODLP 3: 315 639 428
Co umíme a můžeme nabídnout?
- kvalitní ošetřovatelskou péči 24/7
- pravidelné kontroly lékařem
- doléčování po akutních stavech
- symptomatickou a paliativní péči
- podporu při hledání dalších možností sociálního zajištění
- aktivizaci a fyzioterapii podle aktuálního stavu pacienta a jeho vůle a schopnosti spolupracovat
Co nemůžeme zaručit?
Že „rozchodíme“ ležícího pacienta s pokročilou křehkostí nebo demencí, že se pacient vrátí do předchozí kondice pokud přišel vážně oslaben, že bude vždy spolupracovat na rehabilitaci (někdy ji pacient opakovaně odmítá, někdy v důsledku nemoci prostě nerozumí a spolupracovat neumí) či že lze zcela zvrátit důsledky stáří, kognitivního úbytku a pokročilé nemoci.
Očekávání nemocného a blízkých se někdy liší od reality. Rozumíme, že je těžké přijmout, že se stav vašeho blízkého zhoršuje a ani moderní medicína neumí tento proces vždy zvrátit. Naším cílem je komunikovat otevřeně a pravdivě.
Rehabilitace není povinná, ale dobrovolná a individuálně přizpůsobená tomu, že naši pacienti jsou křehcí a oslabení a nemohou cvičit například 2 x denně. Aktivizace i rehabilitace probíhají, pokud je pacient neodmítá nebo pokud je jejich efekt reálný. Předcházející péče a kondice určují, jaké jsou šance na zlepšení. Naše péče je laskavá, realistická a vedená výhradně ve prospěch pacienta.
Snažíme se
- pacienta vždy léčit s úctou, důstojností a s respektem k jeho přáním,
- komunikovat upřímně a srozumitelně,
- zlepšit stav pacienta a propustit jej zpět do života,
- zároveň pečlivě zvažovat, co má pro pacienta smysl a přínos, co si pacient přeje a co je skutečně reálné dosáhnout,
- udělat maximum pro to, aby byl pobyt našich pacientů co nejvíce pohodlný.
Jak u nás vypadá běžný den?
- 07:00 – 10:00
Probíhá ranní hygiena, podávání a kontrola léků a také je čas snídaní - 10:00 – 11:30
Čas na individuální rehabilitace a aktivizace našich pacientů. Cvičení, tréninky paměti, hry nebo společné povídání, kontroly lékaře dle aktuální potřeby pacienta - 11:30 – 14:00
Čas oběda, po kterém následuje odpolední klid, podávání medikací - 14:00 – 16:00
Máme odpolední svačinu a také začínají odpolední aktivity a rehabilitace - 16:00 – 18:00
Další čas na plnění individuálních potřeb našich pacientů, také čas návštěv - 18:00 – 20:00
Večerní hygiena pacientů, podávání léků, druhá večeře pro diabetiky - 20:00 – 22:00
Možnost sledování TV na pokoji nebo využití společenských prostor - 22:00 – 06:00
Příprava na spánek, noční klid
Lékaři, tým odborníků
Platby a důchody
Důchody a platby za služby lze realizovat na pokladně budovy D, přízemí, dveře D117. Pokladná má otevřeno pondělí/středa 13:00-17:00, nebo úterý/čtvrtek/pátek 10:00-11:30 a 12:00-13:30. Je možné platit i kartou.
Dokumenty ke stažení
Spolupráce s pojišťovnami
S těmito zdravotními pojišťovnami máme uzavřenou smlouvu:






